Overslaan en naar de inhoud gaan

Timberland's reclamebureau wil af van MVO

SchoenenmerkTimberland heeft zich altijd neergezet als een duurzaam merk, maar die aanpak heeft tot nu toe niet echt bijgedragen aan de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De omzet in de VS daalde dit jaar zelfs met 6 procent naar 210 miljoen dollar, in vergelijking met vorig jaar. Timberland riep daarom de hulp in van een nieuw reclamebureau: Leagas Delaney. En dit bureau heeft een duidelijke mening over MVO: milieuzaken leiden alleen maar af van de producten. Weg ermee dus.

related partner content for mobile comes here

Timberland adverteerde tijdens de Olympische Spelen dus met een nieuwe televisiecampagne die van het product uitgaat, genaamd. De oude pay off ‘Make it better; maakte plaats voor ‘Take it all on’. De campagne behelst 3 commercials, en Timberland besteedt in totaal 30 miljoen dollar aan de inkoop van zendtijd.

Maar oude gewoontes leer je niet zomaar af: ondertussen gaat Timberland gewoon door met zijn vertrouwde MVO-branding. Het merk wil middels de nieuwe marketingcampagne Earthkeeper (te zien op ) een miljoen mensen bij elkaar brengen op een .

Bron: Mediabuyerplanner

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in