Overslaan en naar de inhoud gaan

Telecomaanbieder Blyk start in Nederland

Blyk is begonnen op de Nederlandse markt. De telecomaanbieder laat jongeren gratis sms'en in ruil voor op maat gesneden advertenties.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

is sinds woensdag officieel aanwezig op de Nederlandse markt. Oorspronkelijk was de introductie vorig jaar voorzien, maar toen had het bedrijf nog plannen om alle activiteiten grotendeels zelf uit te voeren. Blyk werkt nu samen met Vodafone.

related partner content for mobile comes here

Adverteren op de mobiele telefoon staat nog in de kinderschoenen. Blyk denkt bedrijven over de streep te kunnen trekken door zich te richten op een specifieke doelgroep, jongeren van 16 tot 29 jaar, van wie de interesses duidelijk zijn. De jongeren krijgen alleen een sim-kaart. Ze moeten zelf beschikken over een telefoon die ook mms-berichten kan ontvangen. Blyk mikt in het eerste jaar op 50.000 klanten.

Inmiddels hebben zo'n twintig adverteerders beloofd om mee te doen, waaronder het gamesbedrijf Electronic Arts, fastfoodketen McDonald's en filmstudio Universal Pictures.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in