Overslaan en naar de inhoud gaan

Techbedrijf Triple neemt creatief bureau Beast over: ‘De markt vraagt om ideeën én techniek.’

Creatief directeur Hannes van Raaij over de overname en de verhuizing naar Amsterdam
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Technologiebedrijf Triple breidt zijn creatieve capaciteit uit met de overname van creatief bureau Beast. De twee bedrijven werkten al langer samen, onder andere voor RTL en VodafoneZiggo.

Het bedrijf opent vandaag ook een tweede kantoor in Amsterdam op de Plantage Middenlaan.

Volledige fusie


De bedrijven gaan samen verder onder de naam Triple. Vanaf deze maand werken de 150 medewerkers van Triple en de 15 nieuwe collega’s van Beast volledig samen.

De bedrijven gaan samen verder onder de naam Triple. Vanaf deze maand werken de 150 medewerkers van Triple en de 15 nieuwe collega’s van Beast volledig samen.

Creatief directeur Hannes van Raaij: ‘Beast gaat echt helemaal op in Triple. Ik heb meerdere overnames meegemaakt waarbij de culturen los van elkaar blijven. Dat willen wij niet, wij gaan voor 1 + 1= 3.’

'Overname was logisch'


Volgens Van Raaij gaat dat lukken, want Beast en Triple werken al langer samen en passen goed bij elkaar wat betreft cultuur en expertise. De overname was een logische stap. ‘De mensen van Beast wilden graag werken voor grotere klanten, zoals de onze. Tegelijkertijd wilden wij graag meer creatief talent aannemen.’

Volgens Van Raaij gaat dat lukken, want Beast en Triple werken al langer samen en passen goed bij elkaar wat betreft cultuur en expertise. De overname was een logische stap. ‘De mensen van Beast wilden graag werken voor grotere klanten, zoals de onze. Tegelijkertijd wilden wij graag meer creatief talent aannemen.’

De overname is onderdeel van de bredere strategie van Triple. Het bedrijf wil zijn slagkracht vergroten op het gebied van UX, design en branding. Tom Romkes (Beast) wordt Design Director van Triple. Romkes: ‘De aansluiting bij Triple versterkt onze uitvoerende kracht en biedt ons de mogelijkheid onze plannen en ambities sneller te realiseren en nog innovatiever werk voor onze klanten te maken.’

Kracht zit in techniek


Van Raaij benadrukt dat de kracht van het bedrijf bij de techniek zit. ‘De markt vraagt om een combinatie van ideeën en goede uitvoering’, vertelt hij. ‘Een goed idee is belangrijk, maar het succes zit ‘m in hoe het gemaakt wordt. Van origine zijn we een techbedrijf, waar creatie bij is gekomen. Alles wat we bedenken, kunnen we ook maken. En we zullen altijd “de makers” blijven, daar zijn we trots op.’

Van Raaij benadrukt dat de kracht van het bedrijf bij de techniek zit. ‘De markt vraagt om een combinatie van ideeën en goede uitvoering’, vertelt hij. ‘Een goed idee is belangrijk, maar het succes zit ‘m in hoe het gemaakt wordt. Van origine zijn we een techbedrijf, waar creatie bij is gekomen. Alles wat we bedenken, kunnen we ook maken. En we zullen altijd “de makers” blijven, daar zijn we trots op.’

Nieuwe vestiging


Het bedrijf krijgt verder een tweede locatie in Amsterdam. Dat heeft twee redenen, vertelt Van Raaij: ‘We willen meer aansluiting met de creatieve branche. Jong talent wil bijvoorbeeld liever werken in Amsterdam dan in Alkmaar. Verder doen we het ook voor de klanten, voor wie de hoofdstad vaak wat dichterbij is.’

Het bedrijf krijgt verder een tweede locatie in Amsterdam. Dat heeft twee redenen, vertelt Van Raaij: ‘We willen meer aansluiting met de creatieve branche. Jong talent wil bijvoorbeeld liever werken in Amsterdam dan in Alkmaar. Verder doen we het ook voor de klanten, voor wie de hoofdstad vaak wat dichterbij is.’

Het 150 man tellende Triple werkt voor klanten als VodafoneZiggo, RTL, Heineken en ANWB en heeft een aantal eigen digitale producten en services zoals Mobile Viewpoint, Vinson, Spoton en Beyond Sports.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in