Overslaan en naar de inhoud gaan

Supers nog niet klaar met prijzenslag

Bijna iedereen lijkt genoeg te hebben van de prijzenslag in de supermarktbranche, behalve de branche zelf.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Consumenten geven volgens onderzoeksbureau GfK minder uit in de winkels en ook fabrikanten verzetten zich (zoals afgelopen week koekfabrikant Peijnenburg. Ondanks de weerstand heeft Albert Heijn aangekondigd gewoon door te gaan. En als de marktleider (met aan aandeel van meer dan een kwart) prijzen verlaagt, volgt de rest van het land. ‘We hebben onze klanten beloofd ook dit jaar op de prijzen te letten', zegt de woordvoerster van Albert Heijn. ‘We zijn pas klaar als we de gewenste middenplaats in de markt hebben bereikt. En zover is het nog niet.'

related partner content for mobile comes here

Maar volgens GfK hebben de prijsverlagingen van de marktleider niet het gewenste effect. Elke keer als er nieuwe verlagingen komen, doet de rest van het land ook mee, waardoor het prijsverschil tussen Albert Heijn en andere supermarkten vaak gelijk blijft. De klant lijkt zich intussen niet meer zoveel te interesseren voor de prijzen. ‘Consumenten zijn zo lang bestookt met aanbiedingen dat ze er genoeg van hebben', zegt J. Holla van GfK. ‘Ze zijn alleen nog in beweging te krijgen bij extreme aanbiedingen.'
In januari daalde de omzet van de supermarktbranche ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder met 1,4 procent (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in