Stichting Reclame Code lanceert Check SRC!


De nieuwe website is een centrale plek waar SRC naast de regels uit de NRC en de database met uitspraken van de Reclame Code Commissie, twee nieuwe bronnen van informatie biedt: Check SRC! en Pre-copy Advies.
Check SRC! geeft antwoord op veelgestelde vragen bij het maken van reclame. Via een keuzemenu krijgt de adverteerder inzicht in de valkuilen bij het maken van reclame voor een specifieke doelgroep, bepaald product of via een bepaald medium.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDit deel van de website wordt gefaseerd uitgerold en regelmatig geactualiseerd. Vragen die binnenkort aan bod komen zijn: Loop ik risico dat mensen aanstoot zullen nemen aan mijn reclame? (Goede Smaak en Fatsoen), Mag ik het woord ‘duurzaam’ gebruiken? (Milieu en Duurzaamheid). En, wanneer kan mijn reclame als misleidend worden beschouwd? (Oneerlijke reclame).
De lancering van www.checksrc.nl vindt tegelijkertijd plaats met de introductie van Pre-copy Advies. Wanneer een reclamemaker de reclameregels uit de NRC heeft gelezen, de uitsprakendatabase en Check SRC! heeft geraadpleegd, maar toch nog met concrete vragen zit omtrent zijn concept reclame-uiting, kan hij pre-copy advies aanvragen bij de afdeling Monitoring & Compliance via het daarvoor bestemde aanvraagformulier.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid