Overslaan en naar de inhoud gaan

Stichting Reclame Code lanceert Check SRC!

Stichting Reclame Code (SRC) heeft de website www.checksrc.nl gelanceerd. Hier kan de reclamemaker stapsgewijs nagaan of zijn concept…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe is een centrale plek waar SRC naast de regels uit de NRC en de database met uitspraken van de Reclame Code Commissie, twee nieuwe bronnen van informatie biedt: Check SRC! en Pre-copy Advies.

related partner content for mobile comes here

Check SRC! geeft antwoord op veelgestelde vragen bij het maken van reclame. Via een keuzemenu krijgt de adverteerder inzicht in de valkuilen bij het maken van reclame voor een specifieke doelgroep, bepaald product of via een bepaald medium.

Dit deel van de website wordt gefaseerd uitgerold en regelmatig geactualiseerd. Vragen die binnenkort aan bod komen zijn: Loop ik risico dat mensen aanstoot zullen nemen aan mijn reclame? (Goede Smaak en Fatsoen), Mag ik het woord ‘duurzaam’ gebruiken? (Milieu en Duurzaamheid). En, wanneer kan mijn reclame als misleidend worden beschouwd? (Oneerlijke reclame).

De lancering van vindt tegelijkertijd plaats met de introductie van Pre-copy Advies. Wanneer een reclamemaker de reclameregels uit de NRC heeft gelezen, de uitsprakendatabase en Check SRC! heeft geraadpleegd, maar toch nog met concrete vragen zit omtrent zijn concept reclame-uiting, kan hij pre-copy advies aanvragen bij de afdeling Monitoring & Compliance via het daarvoor bestemde aanvraagformulier.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in