Overslaan en naar de inhoud gaan

Springer verkoopt ProSieben niet

De Duitse uitgever Axel Springer heeft het aanbod voor de verkoop van het commerciële televisiekanaal ProSieben ingetrokken. De verkoop…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De uitgever vreest nu dat het kartelbureau de overname van de tv-groep blokkeert. Springer had vorige week zelf voorgesteld ProSieben te verkopen om toestemming voor de acquisitie te krijgen. Maar het Duitse kartelambt stelde de eis dat de verkoop moet gebeuren vóór de overname van de gehele tv-groep.
Springer ziet dat niet zitten, omdat het anders uitgebreide onderhandelingen met een groep investeerders rond de Amerikaans-Israëlische miljardair Haim Saban moet voeren, die 50,5 procent van ProSiebenSat.1 in handen heeft.

related partner content for mobile comes here

Springer heeft al 12 procent in zijn bezit, waardoor het concern door de transactie een meerderheidsbelang van 62,5 procent in ProSiebenSat.1 zou verwerven.

Volgens de zakenkrant Financial Times Deutschland is ProSieben tussen de 800 miljoen en 1 miljard euro waard (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in