Overslaan en naar de inhoud gaan

iPod wint eerste Buzz Award

Apple's iPod heeft de eerste Buzz Award gewonnen. Het muziekspeeltje liet twee andere hightech-merken achter zich: TomTom en Google.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook de Postbankpas en het boek The Da Vinci Code haalden de uiteindelijke shortlist. De vijf merken kwamen bovendrijven uit een in december opgestelde lijst van de twintig 'meest buzzable merken van 2005'.
Bij de uiteindelijke stemming, waar zo'n vijfduizend consumenten via internet aan meededen, haalde dit vijftal samen de helft van alle stemmen. iPod won uiteindelijk afgetekend met 12,7 procent, ruim voor TomTom (10,8 procent).

related partner content for mobile comes here

Tijdens de prijsuitreiking in de Amsterdamse club The Mansion gaf organisator Willem Sodderland (Buzzer) de criteria van de jury: gerealiseerde buzz en potentie voor buzz. De jury, die de longlist van twintig samenstelde, bemerkte bij de daaraan voorafgaande nominatieronde onder meer de invloed van 'desperate marketeers'. Of diezelfde marketeers ook het uiteindelijke stemproces hebben beïnvloed, is onduidelijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in