iPod wint eerste Buzz Award


Ook de Postbankpas en het boek The Da Vinci Code haalden de uiteindelijke shortlist. De vijf merken kwamen bovendrijven uit een in december opgestelde lijst van de twintig 'meest buzzable merken van 2005'.
Bij de uiteindelijke stemming, waar zo'n vijfduizend consumenten via internet aan meededen, haalde dit vijftal samen de helft van alle stemmen. iPod won uiteindelijk afgetekend met 12,7 procent, ruim voor TomTom (10,8 procent).
Tijdens de prijsuitreiking in de Amsterdamse club The Mansion gaf organisator Willem Sodderland (Buzzer) de criteria van de jury: gerealiseerde buzz en potentie voor buzz. De jury, die de longlist van twintig samenstelde, bemerkte bij de daaraan voorafgaande nominatieronde onder meer de invloed van 'desperate marketeers'. Of diezelfde marketeers ook het uiteindelijke stemproces hebben beïnvloed, is onduidelijk.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid