Sire: campagne 'Aardige mensen' succesvol


Dat we in Nederland aardiger moeten zijn tegen mensen die we eigenlijk niet of niet zo goed kennen is een uitgemaakte zaak volgens 83 procent van de Nederlandse bevolking, blijkt uit onderzoek dat Sire heeft laten doen. Een deel van de respondenten geeft aan dat de campagne effect heeft gehad op hun houding en het eigen gedrag. Eén op de drie is zich bewuster geworden van het eigen gedrag. 11 Procent is zich aardiger gaan gedragen en 13 procent kan beter met aardige mensen omgaan. Daarmee heeft de campagne volgens Sire dus succes gehad.
Sire-directeur Pim Slierings: 'Het bereik van deze campagne is zeer hoog geweest: 90 procent heeft minimaal één van de ingezette middelen gezien of gehoord. De tv-spot kent het hoogste bereik (84%). De overige middelen scoren lager. Van de tv-spot geven de respondenten aan dat zij deze herkenbaar vinden, dat deze een spiegel voorhoudt en confronterend is. Ook wordt de humor gewaardeerd.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe campagne werd beoordeeld met een gemiddeld rapportcijfer van 7,8. De tv-spot wordt het beste gewaardeerd (7,9), de radiospot het minst (7,2). Slieri8ngs: 'In vergelijking met andere campagnebeoordelingen is dat een zeer hoge score.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid