Overslaan en naar de inhoud gaan

Helft ontvangers ziet en leest folders

De helft van de mensen die folders ontvangt ziet en leest deze. Driekwart van de ontvangers staat positief tegenover het medium.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Uit Thuis Binnen Bereik van de Businessgroep Verspreidingen naar ongeadresseerde brievenbusreclame, De folder is volgens het onderzoek 'het actiemedium bij uitstek met een ongekend hoge respons' van 27 pct op de gemeten reclamefolders.

related partner content for mobile comes here

De folder wordt in ruim driekwart van de huishoudens zonder brievenbussticker door minimaal twee personen bekeken of gelezen. Zij besteedden hier in 2009 gemiddeld 43 minuten per week aan. In 2007 was dit nog 36 minuten.

Ruim zeven op de tien mensen geven aan een sterke binding te hebben met ongeadresseerd drukwerk. Vooral vrouwen blijken het medium bovengemiddeld te waarderen: 75 pct zou de folder missen als deze niet bezorgd zou worden. Vrouwen geven de folder ook een iets hoger rapportcijfer dan hun mannelijke tegenhangers een 7,5 tegen een 7,1.

Verder leest 40 pct van de respondenten de folder voor de speciale aanbiedingen. Opvallend is dat 20 pct aangeeft een folder vooral te lezen ter ontspanning. 27 Pct van de consumenten nam in 2009 actie op de gemeten reclamefolders, variërend van informatie aanvragen tot een daadwerkelijke koop. Want ook het percentage deelnemers dat overging tot aankoop is met 17 pct hoger dan alle voorgaande jaren.

De retailers zijn de trouwste aanhangers van het medium folder. Zeven branches zijn goed voor tweederde van het aanbod. De brievenbus is vooral het domein van meubels, voedingsmiddelen, supermarkten, warenhuizen, kleding en drogisterijen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in