Helft ontvangers ziet en leest folders
Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Uit Thuis Binnen Bereik van de DDMA Businessgroep Verspreidingen naar ongeadresseerde brievenbusreclame, De folder is volgens het onderzoek 'het actiemedium bij uitstek met een ongekend hoge respons' van 27 pct op de gemeten reclamefolders.
De folder wordt in ruim driekwart van de huishoudens zonder brievenbussticker door minimaal twee personen bekeken of gelezen. Zij besteedden hier in 2009 gemiddeld 43 minuten per week aan. In 2007 was dit nog 36 minuten.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaRuim zeven op de tien mensen geven aan een sterke binding te hebben met ongeadresseerd drukwerk. Vooral vrouwen blijken het medium bovengemiddeld te waarderen: 75 pct zou de folder missen als deze niet bezorgd zou worden. Vrouwen geven de folder ook een iets hoger rapportcijfer dan hun mannelijke tegenhangers een 7,5 tegen een 7,1.
Verder leest 40 pct van de respondenten de folder voor de speciale aanbiedingen. Opvallend is dat 20 pct aangeeft een folder vooral te lezen ter ontspanning. 27 Pct van de consumenten nam in 2009 actie op de gemeten reclamefolders, variërend van informatie aanvragen tot een daadwerkelijke koop. Want ook het percentage deelnemers dat overging tot aankoop is met 17 pct hoger dan alle voorgaande jaren.
De retailers zijn de trouwste aanhangers van het medium folder. Zeven branches zijn goed voor tweederde van het aanbod. De brievenbus is vooral het domein van meubels, voedingsmiddelen, supermarkten, warenhuizen, kleding en drogisterijen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid