Overslaan en naar de inhoud gaan

´Reclamebranche zorgvuldiger met privacygegevens dan politiek’

Terwijl de politiek voortdurend met regels komt om de reclame-industrie te dwingen meer rekening te houden met privacygegevens, is de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Politieke partijen bellen mensen ongevraagd en hun foldermateriaal kent geen Nee/Ja-sticker. Bij onder andere de Stichting Reclame Code komen veel klachten binnen van burgers die ondanks het aanbrengen van een sticker nog steeds verkiezingsfolders ontvangen. Naar het oordeel van de Commissie moet zo’n folder worden aangemerkt als een reclamedrukwerk en mag dus niet zomaar worden verspreid.

related partner content for mobile comes here

Europarlementariërs Sophie in ’t Veld (D66), Judith Sargentini (GroenLinks) en Tweede Kamerlid Willibrord van Beek (VVD) kunnen donderdag tijdens het Nationaal Privacydebat in het kader van CMC Reclamepoort hierop reageren. Hoe komt dat politieke partijen hun eigen regels massaal anders interpreteren, of beter gezegd negeren, terwijl de industrie door dezelfde politici op de vingers wordt getikt? Het Nationale Privacydebat zal worden ingeleid door dagvoorzitter Tom Kok, voorzitter van de DDMA. Hij zal onder andere ingaan op de introductie en uitreiking van de Privacy Waarborg, het keurmerk voor bedrijven die zorgvuldig omgaan met privacygegevens.

Naast de eerder genoemde politici zullen ook Bart Schermer (docent Universiteit Leiden), Paul Molenaar (DDMA Privacy Autoriteit) en Ot van Daalen (Bits of Freedom) met elkaar en met het publiek in discussie treden.

Het Nationaal Privacydebat is een initiatief van het CMC. Zie ook .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in