Overslaan en naar de inhoud gaan

“Service belangrijkste verkoopargument

De prijs van een product in een winkel is een minder belangrijk koopargument dan de service die men geeft en de wijze waarop met de klant…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt ‘Mystery shop onderzoeksbureau’ Kameleon Research. Het bureau liet Maurice de Hond onderzoek doen naar het effect en daarmee tegelijkertijd het rendement van service op het koopgedrag van de klant in Nederland. Het onderzoek is verricht onder enkele duizenden respondenten in een tijdsbestek van drie maanden.

related partner content for mobile comes here

Er werd vastgesteld dat er een direct aantoonbaar verband is tussen de hoogte van de omzet van nieuwe klanten en de mate van service die wordt verleend. Service is het belangrijkste verkoopargument in het Nederlandse winkelbedrijf. Ruim 60 procent van de consumenten geeft aan vrienden en kennissen te informeren wanneer zij gelijkwaardige aankopen gaan doen. Een andere belangrijke conclusie is dat 25 procent van de nieuwe omzet van een winkelbedrijf nog steeds tot stand komt door mond-tot-mondreclame.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in