Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma staakt weekblad Prenza

Sanoma Uitgevers heeft besloten de uitgave van het ‘sensatietabloid’ Prenza met onmiddellijke ingang te staken. Het nummer van deze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De teleurstellende verkoopcijfers zijn de belangrijkste reden voor het besluit. Maatregelen van de laatste weken hebben een lichte verbetering van de losse verkoop van het weekblad te zien gegeven, maar het streefaantal van 100.000 exemplaren per week, vastgesteld op basis van onderzoek, kwam echter niet in zicht.

related partner content for mobile comes here

In het licht van de huidige economische situatie zegt de directie van Sanoma Uitgevers het onverantwoord te vinden de verliezen verder te laten oplopen, ook al omdat de strategische waarde van het tabloid gering is.

Aan de medewerkers in vaste dienst zullen passende functies binnen de uitgeverij worden aangeboden. De Ondernemingsraad is om advies gevraagd en de NVJ is ingelicht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in