Overslaan en naar de inhoud gaan

Duitse bakkers boos op McDonald’s

McDonald’s Duitsland is onder druk van consumentenorganisaties en bakkerijen gestopt met zijn reclamecampagne tegen de boterham.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne stuitte op veel verzet van consumentenorganisaties en van bakkerijen. Het Zentralverband des Deutschen Bäckerhandwerks riep McDonald's in een brief op het matje. De campagne zou feitelijk onjuist zijn, omdat bijna 95 procent van de kinderen op school luncht met thuis gesmeerde boterhammen. 'De slogan "Butterbrot ist tot" is niet alleen feitelijk onjuist, maar is bovendien smakeloos. Ons brood is dankzij zijn vele voedingsstoffen wereldwijd symbool geworden voor leven', aldus de belangenorganisatie. McDonald's heeft zich de kritiek aangetrokken, tot opluchting van de bakkerijen. Deze vreesden dat het imago van de traditionele boterham om zeep werd geholpen, omdat de fastfoodketen juist bij kinderen hoog aanzien geniet. (Bron: Zibb/Het Financieele Dagblad)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in