Overslaan en naar de inhoud gaan

Online bestedingen groeien met 50 procent

De online bestedingen van Nederlandse consumenten zijn in 2001 met ruim 50% toegenomen in vergelijking met het jaar ervoor.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze groei wordt veroorzaakt door een groter aantal kopers en door een hoger aankoopbedrag per koop. De bestedingen bedroegen circa 320 miljoen euro, ofwel 0,4 procent van de detailhandelsbestedingen in 2001. Consumenten kopen vooral bij Nederlandse internetwinkels (87% van de aankopen). Dit blijkt uit de eRetailing Monitor van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel, uitgevoerd door Blauw New Media.

related partner content for mobile comes here

Opvallend is dat de fooddetailhandel inmiddels flink aan de weg timmert: de toename van het foodaanbod op internet is meer dan verdubbeld. De snelste groeiers zijn de postorderaars, terwijl het merendeel van de omzet wordt gegenereerd door de vele MKB-bedrijven die via internet aanbieden. De bedrijven kennen in het algemeen overigens geen indrukwekkende omzet. Bijna de helft van de onderzochte webwinkels heeft in 2001 een omzet van minder dan 225.000,- euro. Tweederde van de eRetailers verkoopt zijn producten niet alleen via internet, maar heeft ook de beschikking over een fysieke winkel of een gedrukte catalogus.

Meer resultaten van de eRetailing Monitor zijn te vinden op de ITB

(Informatietechnologie en Betalingsverkeer)-.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in