Online bestedingen groeien met 50 procent


Deze groei wordt veroorzaakt door een groter aantal kopers en door een hoger aankoopbedrag per koop. De bestedingen bedroegen circa 320 miljoen euro, ofwel 0,4 procent van de detailhandelsbestedingen in 2001. Consumenten kopen vooral bij Nederlandse internetwinkels (87% van de aankopen). Dit blijkt uit de eRetailing Monitor van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel, uitgevoerd door Blauw New Media.
Opvallend is dat de fooddetailhandel inmiddels flink aan de weg timmert: de toename van het foodaanbod op internet is meer dan verdubbeld. De snelste groeiers zijn de postorderaars, terwijl het merendeel van de omzet wordt gegenereerd door de vele MKB-bedrijven die via internet aanbieden. De bedrijven kennen in het algemeen overigens geen indrukwekkende omzet. Bijna de helft van de onderzochte webwinkels heeft in 2001 een omzet van minder dan 225.000,- euro. Tweederde van de eRetailers verkoopt zijn producten niet alleen via internet, maar heeft ook de beschikking over een fysieke winkel of een gedrukte catalogus.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMeer resultaten van de eRetailing Monitor zijn te vinden op de ITB
(Informatietechnologie en Betalingsverkeer)-site van het HBD.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid