Overslaan en naar de inhoud gaan

Zeeland werkt aan imago

De provincie Zeeland is woensdag begonnen met een imagocampagne. Zeeland wil nu echt af van het imago als ouderwetse provincie waarvan de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waarheid is wel dat de provincie vergrijst. De twee jaar durende campagne moet daarom vooral mensen tussen de 25 en 45 jaar naar Zeeland trekken. Advertenties, radio- en tv-commercials en de website welkominzeeland.nl moeten die doelgroep duidelijk maken dat het in de provincie goed werken en wonen is. De provincie biedt naast banen ook ruimte en relatief goedkope woningen. Kinderen kunnen gewoon op straat spelen en van dagelijkse files is geen sprake. Minister Jorritsma en de Zeeuwse commissaris van de koningin Van Gelder openden de 850.000 euro kostende campagne gisteren officieel in Den Haag. De Zeeuwse commissaris haalde bij de opening van de campagne woensdag toch nog even het door hem ooit verfoeide 'Zeeuws meisje' aan. De boterreclame waarin zij beweerde 'geen cent te veel' te betalen is al lang verleden tijd. Maar het ministerie van VROM heeft het 'margarinetrutje', zoals Van Gelder het fenomeen omschrijft, onlangs weer opgepoetst om voor dat ministerie een televisieboodschap uit te dragen. De commissaris is er blij mee. ‘Omdat een overdosis aan aandacht het inmiddels ter ziele zijnde Zeeuws meisje tot een ware karikatuur maakt, waar je later nog eens nostalgisch om glimlacht. Zo weten we ook allen dat Hans Brinkers nooit echt zijn duim in de dijk stak en dat niet alle Amsterdammers stoned zijn (ANP).’

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in