Overslaan en naar de inhoud gaan

San bekroont Bol.com, N=5 en Albert Heijn

De ABC Accenten 2009: Bol.com Adverteerder van het Jaar, N=5 Bureau van het Jaar en de Consistent Accent is voor Albert Heijn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor Albert Heijn was het niet de eerste keer dat het met een Accent naar huis mocht. Los van de vele Accenten die het in verschillende categorieën won, werd het ook uitgeroepen tot Adverteerder van het Jaar in 2006 en in 2008. Het is wel de eerste keer dat Albert Heijn het Consistent Accent in de wacht sleept. Voor Bol.com en N=5 is het wel het eerste ABC Accent in de prijzenkast.

related partner content for mobile comes here

In economisch opzicht mag 2009 een moeilijk jaar geweest zijn, maar dat had nauwelijks invloed op het aantal Accenten dat los van de Groot Accenten werd uitgereikt. Vorig jaar 40, dit jaar 38. Unilever deed het het beste met 4 Accenten in de categorieën Fast Moving en Geïntegreerd. Vorig jaar ging Heineken er met de meeste (3), prijzen vandoor. Bij de bureaus staken N=5 en TBWA er bovenuit, beiden wonnen 4 Accenten. Ook FHV BBDO deed het met 3 Accenten goed. In de categorie Corporate werd dit jaar aanmerkelijk minder werk bekroond dan vorig jaar, het aantal van 4 Accenten van vorig jaar werd gehalveerd. In de categorie Non-profit/Overheid daarentegen werd het aantal verdubbeld. In die categorie werden 6 Accenten toegekend, net als in de altijd drukbezette categorie Fast Moving.

Uitgebreide berichtgeving over de San Accenten vindt u in de schriftelijke uitgave van Adformatie deze week.

Het complete overzicht van alle Accenten:

Business-to-Business


ARAG
LEMZ


Nycomed
Vaz Dias Advertising


Yacht
N=5 + KONG

Corporate


Essent
UbachsWisbrun/JWT + Triple Double Sportmarketing + Trefpunt Sports & Entertainment + Artificial Industry


Etcetera Groep
ETCETERA + Red Urban + Creative Venue + DataBay + Van Wanten Etcetera

Dienstverlening


Hi
FHV BBDO + Red Urban + X-Ingredient + De Werkvloer + Winkelman en Van Hessen + Mindshare


LOI
N=5


XS4ALL Internet
Ogilvy Amsterdam

Dienstverlening Financieel


Alex
Dawn


Binck Bank
New Message


Rabobank Nederland
N=5

Durables


LG Electronics
Brand New Telly Industries


Volkswagen
ACHTUNG! + MTV Networks Advertising + USSR

Fast Moving


Brand Bier
TBWA\NEBOKO


Heineken Nederland
2010 Amsterdam + InMotion + Virtual Affairs + Pauw montage


Sara Lee / Kanis & Gunnink
Only


Unilever / Unox
TBWA\NEBOKO


Unilever Benelux
Alfred

;63">De muts van '63
Unilever / Unox
Being There

Geïntegreerde Communicatie


Albert Heijn
TBWA\NEBOKO + \NEBOKO RETAIL + Newslab + Fabrique

;s">Gogo's
C1000
Y&R Not Just Film + Amercom + Noise


Heineken Nederland
TBWA\NEBOKO


Hi
FHV BBDO + Red Urban + X-Ingredient + De Werkvloer + Winkelman en Van Hessen + Mindshare

;63">De muts van '63
Unilever / Unox
Being There

Non-Profit/Overheid


De Dierenbescherming
XXS


Ministerie van Verkeer en Waterstaat
Roorda Reclamebureau


Orange Babies
Ogilvy Amsterdam


Politie Utrecht
LBI Lost Boys


Ministerie van Justitie
N=5 + KONG


SIRE
FHV BBDO + Qi + Van Keep/De Issuemakers + Motivaction

Personeel


Koninklijke Luchtmacht
ARA


UMC Utrecht
Steam + MediaMonks


Wilhelmina Kinderziekenhuis / UMC Utrecht
Steam

Retail

;s">Gogo's
C1000
Y&R Not Just Film + Amercom + Noise


HEMA
CCCP + Jump! + Chunkid


Zeeman
Persuade Brand Interaction

Vrije Tijd


Amstel
Doom&Dickson + 2009


Pink Ribbon Magazine (Sanoma Uitgevers)
Grey Amsterdam + Gorgeous + Rankin + Cohn & Wolfe + Groen Casting

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in