‘Rotterdam kampt met imagoprobleem binnenlandse pers’


Rotterdam Marketing krijgt op jaarbasis 3 miljoen euro van de gemeente en nog eens bijna 1 miljoen euro van het bedrijfsleven. “Daar doen we het al een paar jaar mee, maar daar doen we wel steeds meer voor,” vertelt Wesselink die vindt dat zijn organisatie weinig meer kan inleveren. Of Rotterdam Marketing moet bezuinigen weet hij nog niet. Wesselink hoopt hetzelfde bedrag te behouden. De promotie van de stad is volgens de directeur vooral een actie van de plaatselijke ondernemers. Hij noemt de situatie heel anders dan die in Amsterdam waar gemeente en ondernemers volgens hem minder actief hoeven te zijn omdat toeristen die stad toch wel weten te vinden.
Ondanks de inzet van de Rotterdamse ondernemers, haalde de stad het verschillende keren net niet toen er prijzen werden uitgedeeld. Zo was de stad genomineerd, maar niet de winnaar van de Design Award Best City van het beroemde magazine Wallpaper en werd Rotterdam de tweede congresstad van Nederland. Wel is Rotterdam vrijdag betiteld tot beste festivalstad van de wereld.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS“We worden door internationale media geroemd omdat we zo'n bijzondere stad zijn: dynamisch, divers, apart en vernieuwend wat betreft musea en winkels en alles wat daar tussen zit,' aldus Wesselink. “Het gekke is dat dat niet strookt met wat binnenlandse media van Rotterdam vinden. Die vinden het een wat enge, harde stad. Dat is nog steeds het verkeerde beeld dat journalisten in Nederland van deze stad aan de Maas hebben.' (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid