Overslaan en naar de inhoud gaan

Rolf Kreiner nieuwe voorzitter WFA

Rolf Kreiner volgt Anthony Gortzis op als de nieuwe voorzitter van de World Federation of Advertisers (WFA).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat werd bekendgemaakt tijdens de onlangs gehouden Algemene Ledenvergadering van de WFA in Berlijn. Kreiner die leiding geeft aan de advertentie-afdeling van McDonald’s is sinds mei 2000 actief binnen het WFA Executive Committee. In zijn openingsrede

related partner content for mobile comes here

benadrukte Kreiner enkele prioriteiten voor de WFA in de nabije toekomst op het gebied van media efficiency, Freedom of Commercial Communication en duurzaamheid.

Over efficiënte media-inkoop signaleerde de nieuwe voorzitter: ‘De laatste tien jaar is de media-inflatie de normale inflatie voorbijgeschreden. Verder gaat het aantal kijkers, luisteraars en lezers naar beneden. Daarbij zie we dat overheidsreguleerders proberen de advertentietijd op televisie terug te brengen. Wij moeten deze issues bespreken, praktijkervaring uitwisselen en ideeën aandragen om deze problemen te ondervangen.’

Verder blijft Freedom of Commercial Communication tegenover overheidsingrijpen een speerpunt van de WFA: ‘Als marketeers moeten we aantonen dat we de behoeften van de echte consumenten begrijpen en beschermen, want het succes van onze bedrijven is gestoeld op hun voortgaande loyaliteit.’ Kreiner benadrukte daarbij hoe

belangrijk de WFA het vindt dat adverteerders de dialoog met de consument blijven aangaan.

Over duurzaamheid meldde Kreiner ten slotte dat de industrie antwoorden moet formuleren op de vragen die United Nations Environment Programme (UNEP) stelde over de rol die adverteerders kunnen spelen bij de promotie van duurzaam consumentengedrag en duurzame producten. Kreiner: ‘Antwoorden waarmee we allemaal moeten kunnen leven en die we allemaal als individuele bedrijven willen opvolgen.’

Tijdens de bijeenkomst uitten diverse adverteerders hun ongerustheid over de voortschrijdende trend van fusies in de bureauwereld. Zij klaagden over een moeilijk werkbaar klimaat waarbinnen de transparantie en de werkelijke voordelen voor de adverteerders in het gedrang zouden geraken. Een kwestie die zeker ook ter sprake zal komen tijdens de Global Advertising Summit die op 19 en 20 november in New York wordt gehouden.

(WFA)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in