Rolf Kreiner nieuwe voorzitter WFA


Dat werd bekendgemaakt tijdens de onlangs gehouden Algemene Ledenvergadering van de WFA in Berlijn. Kreiner die leiding geeft aan de advertentie-afdeling van McDonald’s is sinds mei 2000 actief binnen het WFA Executive Committee. In zijn openingsrede
benadrukte Kreiner enkele prioriteiten voor de WFA in de nabije toekomst op het gebied van media efficiency, Freedom of Commercial Communication en duurzaamheid.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOver efficiënte media-inkoop signaleerde de nieuwe voorzitter: ‘De laatste tien jaar is de media-inflatie de normale inflatie voorbijgeschreden. Verder gaat het aantal kijkers, luisteraars en lezers naar beneden. Daarbij zie we dat overheidsreguleerders proberen de advertentietijd op televisie terug te brengen. Wij moeten deze issues bespreken, praktijkervaring uitwisselen en ideeën aandragen om deze problemen te ondervangen.’
Verder blijft Freedom of Commercial Communication tegenover overheidsingrijpen een speerpunt van de WFA: ‘Als marketeers moeten we aantonen dat we de behoeften van de echte consumenten begrijpen en beschermen, want het succes van onze bedrijven is gestoeld op hun voortgaande loyaliteit.’ Kreiner benadrukte daarbij hoe
belangrijk de WFA het vindt dat adverteerders de dialoog met de consument blijven aangaan.
Over duurzaamheid meldde Kreiner ten slotte dat de industrie antwoorden moet formuleren op de vragen die United Nations Environment Programme (UNEP) stelde over de rol die adverteerders kunnen spelen bij de promotie van duurzaam consumentengedrag en duurzame producten. Kreiner: ‘Antwoorden waarmee we allemaal moeten kunnen leven en die we allemaal als individuele bedrijven willen opvolgen.’
Tijdens de bijeenkomst uitten diverse adverteerders hun ongerustheid over de voortschrijdende trend van fusies in de bureauwereld. Zij klaagden over een moeilijk werkbaar klimaat waarbinnen de transparantie en de werkelijke voordelen voor de adverteerders in het gedrang zouden geraken. Een kwestie die zeker ook ter sprake zal komen tijdens de Global Advertising Summit die op 19 en 20 november in New York wordt gehouden.
(WFA)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid