Overslaan en naar de inhoud gaan

Volkskrant wil Parool inlijven

De Volkskrant aast op een verregaande samenwerking of zelfs ‘fusie’ met Het Parool. Dit onthulde hoofdredacteur Pieter Broertjes van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gruijthuijsen kenschetst het idee van zijn concurrent-collega als ‘de fantasie van een hoofdredacteur in moeilijkheden’. De suggestie van Broertjes dat er ‘overleg gaande is’ noemt hij ‘flagrante onzin’. Broertjes vindt echter dat snel handelen is geboden vanwege de crisis bij de dagbladen. Het aantal lezers neemt af, de advertentie-inkomsten dalen en de kosten stijgen. Broertjes vindt het nog te vroeg om z’n visie over de toekomst van het Parool uit te dragen omdat het plan zich volgens hem in de kraamkamerfase bevindt. Van Gruijthuijsen merkte op dat het Parool volop kansen heeft om een zelfstandige titel te blijven en een samengaan met de Volkskrant niet nodig heeft. ‘Wij waren over 2001 één van de drie kranten in Nederland die géén betaalde oplage verloor.’

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in