Overslaan en naar de inhoud gaan

RetailMedia.One en Motivaction sluiten strategische samenwerking

Het idee is om de synergie van retail media en andere ingezette media in kaart te brengen.
Retail Media One Lipton
Retail Media One Lipton

RetailMedia.One en Motivaction kondigen een strategische samenwerking aan. Motivaction gaat de campagne-effect metingen verzorgen van campagnes op het RetailMedia.One platform. Daarnaast zal RetailMedia.One landelijke winkeltraffic-data actief gaan gebruiken.

related partner content for mobile comes here

Uniforme effectmeting

De samenwerkende partijen zeggen een gevalideerd meetinstrument te hebben ontwikkeld waarmee ‘het bereik, de contactintensiteit en de (merk)effecten van verschillende retail mediacampagnes op een transparante en uniforme wijze wordt vastgesteld’. De synergie van retail-media met andere media-inzet zou hierin worden meegenomen. De belofte: ‘Iedere campagne op RetailMedia.One wordt standaard voorzien van zo’n uniforme (effect)meting.’

Drie doelen

Door samen te werken op effectiviteitsbepaling zegt RetailMedia.One drie doelen na te streven. Ten eerste het bieden van een onafhankelijk en transparant inzicht in de merkeffecten van campagnes met retail-media in de mix. Op de tweede plaats wil RetailMedia.One de trackingresultaten met behulp van AI gaan gebruiken voor automatische platform optimalisaties. Tot slot is het de bedoeling dat alle data worden opgeslagen in het Meta Data Universe (MDU). Het MDU biedt daarmee een direct benaderbare omgeving voor allerlei (landelijke) vraagstukken binnen het omni-channel retail media domein.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in