Overslaan en naar de inhoud gaan

Reputatie en internet baren CEO’s zorgen

Een goede reputatie is voor een kritische succesfactor, vindt ruim 75 procent van de Nederlandse CEO’s. Maar ruim eenderde heeft geen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit de ‘Corporate Reputation Watch’, een internationaal onderzoek onder meer dan duizend CEO’s en general managers in acht westerse landen, in opdracht van Hill and Knowlton. Van de Nederlandse managers vindt meer dan drie kwart dat de reputatie van invloed is op het behalen van strategische doelstellingen. Traditionele media worden als grootste bedreiging genoemd (54 procent), gevolgd door ontevreden kanten (50 procent) en negatieve informatie die via internet wordt verspreid. De invloed van aandeelhouders (38 procent) en financiële analisten (30 procent) wordt dus minder belangrijk geacht - in tegenstelling tot de Verenigde Staten waar dit respectievelijk 49 en 46 procent is.

related partner content for mobile comes here

Jeroen van Seeters, directeur strategie Brand Reputation van Hill and Knowlton Nederland: ‘Het onderzoek laat zien dat media en internet een doorslaggevende rol spelen in het bepalenv an reputatie, maar ook de reputatie van de CEO zelf. En die CEO is blijkbaar niet helemaal zeker van zijn zaak.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in