Reputatie en internet baren CEO’s zorgen
Dit blijkt uit de ‘Corporate Reputation Watch’, een internationaal onderzoek onder meer dan duizend CEO’s en general managers in acht westerse landen, in opdracht van Hill and Knowlton. Van de Nederlandse managers vindt meer dan drie kwart dat de reputatie van invloed is op het behalen van strategische doelstellingen. Traditionele media worden als grootste bedreiging genoemd (54 procent), gevolgd door ontevreden kanten (50 procent) en negatieve informatie die via internet wordt verspreid. De invloed van aandeelhouders (38 procent) en financiële analisten (30 procent) wordt dus minder belangrijk geacht - in tegenstelling tot de Verenigde Staten waar dit respectievelijk 49 en 46 procent is.
Jeroen van Seeters, directeur strategie Brand Reputation van Hill and Knowlton Nederland: ‘Het onderzoek laat zien dat media en internet een doorslaggevende rol spelen in het bepalenv an reputatie, maar ook de reputatie van de CEO zelf. En die CEO is blijkbaar niet helemaal zeker van zijn zaak.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid