Overslaan en naar de inhoud gaan

Reed Elsevier gaat meer kosten besparen

Nieuwe kostenbesparingen en het aanbieden van steeds meer zelf ontwikkelde software moeten zorgen voor een versnelling van de winstgroei…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Het Financieele Dagblad Officieel houdt Elsevier vast aan een jaarlijkse groei van de winst per aandeel van minimaal 10 pct. Intern wordt naar hogere marges gestreefd, zegt bestuursvoorzitter Crispin Davis in een interview met de zakenkrant. Davis wil geen concrete getallen noemen.

related partner content for mobile comes here

Voor de kostenbesparingen moeten verschillende divisies meer met elkaar gaan samenwerken. Davis: ‘Er is de afgelopen jaren al voor een totaalbedrag van 700 miljoen bezuinigd. Het is niet iets waar je zomaar extra besparingen uit kunt wringen.’

Met de maatregelen en een versnelde uitbouw van de diverse internetdiensten hoopt Davis het aandeel van de uitgever in beweging te krijgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in