Overslaan en naar de inhoud gaan

Philip Morris daagt tabakswebwinkels

Tabaksfabrikant Philip Morris is in de Verenigde Staten rechtszaken gestart tegen webwinkels die tabaksproducten aanbieden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze worden beschuldigd van merkinbreuk en illegale verkoop aan inwoners van de Verenigde Staten. Verkoop van rookwaar via internet is in de Verenigde Staten een grote markt. Dat houdt verband met de wetgeving rond belastingen, die verschilt per staat, waardoor rokers in de ene staat meer moeten betalen voor hun sigaretten dan in andere staten. Dit zorgt voor een florerende online handel, waarbij webwinkels de belastingregels ontduiken. Online tabaksverkopers dienen aan te geven wie hun afnemers zijn zodat de overheid bij deze klanten alsnog de belasting kan innen. Maar vele sites doen dit niet, waardoor de Amerikaanse overheid honderden miljoenen dollars misloopt, schrijft Emerce. Tabaksfabrikant Philip Morris richt zijn pijlen nu ook op online tabaksverkopers, maar in dit geval vanwege merkinbreuk. Acht websites hebben een proces aan hun broek.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in