Overslaan en naar de inhoud gaan

P&G: stijging omzet door marketingbestedingen

Procter & Gamble (P&G) heeft het afgelopen fiscale jaar (lopend tot eind juni) de omzet zien stijgen dankzij prijsverhogingen en verhoging…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

P&G heeft het daarmee goed gedaan, ondanks de moeilijke economische omstandigheden in de Verenigde Staten en Europa. De netto sales namen in het voorjaar van 2011 met 10 procent toenemen naar 20,9 miljard dollar, met een stijging van 5 procent (82,6 miljard dollar) voor het hele jaar.

related partner content for mobile comes here

P&G verhoogde het marketingbudget met 700 miljoen dollar naar 9.3 miljard dollar, waarvan het grootste deel naar advertising gaat. Het marketingbudget vormt 11,3 procent van de netto sales. Bestedingen aan promoties werden verminderd, als onderdeel van een strategie om prijs en volumegroei meer met elkaar in balans te brengen.

Chairman-ceo Bob McDonald zegt tegen Adage: 'Consumenten blijven onze producten kopen, zeker als het om onze innovatieve producten gaat. We hebben een erg sterk innovatieprogramma. We zullen er voor moeten zorgen dat we concurrerend blijven. We zijn geen economen. We gaan door met wat we doen: innoveren, in kosten snijden en productief zijn.'

Bronnen: Marketing Online, Adage.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in