P&G: stijging omzet door marketingbestedingen


P&G heeft het daarmee goed gedaan, ondanks de moeilijke economische omstandigheden in de Verenigde Staten en Europa. De netto sales namen in het voorjaar van 2011 met 10 procent toenemen naar 20,9 miljard dollar, met een stijging van 5 procent (82,6 miljard dollar) voor het hele jaar.
P&G verhoogde het marketingbudget met 700 miljoen dollar naar 9.3 miljard dollar, waarvan het grootste deel naar advertising gaat. Het marketingbudget vormt 11,3 procent van de netto sales. Bestedingen aan promoties werden verminderd, als onderdeel van een strategie om prijs en volumegroei meer met elkaar in balans te brengen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSChairman-ceo Bob McDonald zegt tegen Adage: 'Consumenten blijven onze producten kopen, zeker als het om onze innovatieve producten gaat. We hebben een erg sterk innovatieprogramma. We zullen er voor moeten zorgen dat we concurrerend blijven. We zijn geen economen. We gaan door met wat we doen: innoveren, in kosten snijden en productief zijn.'
Bronnen: Marketing Online, Adage.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid