Overslaan en naar de inhoud gaan

P&G mindert met gerichte Facebook-advertenties

Reden: hypertargeting op het sociale platform is niet zo effectief voor het concern.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Procter & Gamble, de grootste adverteerder in de wereld, geeft aan dat het bereik van targeted ads op Facebook te smal is om de juiste doelgroep te bereiken.

related partner content for mobile comes here

De global marketing officer, Mark Pritchard, vertelde aan dat P&G niet minder aan Facebook-advertenties zal uitgeven, maar dat het concern te veel heeft ingezet op de gerichte advertenties.

Hij zegt wel dat het bedrijf minder gaat uitgeven aan kleinere websites die niet zoveel bereik hebben als Facebook, Google en YouTube.

Het concern gaat nu zoeken naar een manier om een goede balans te vinden tussen het grootste bereik en de juiste precisie.

Nog onduidelijk

Het is nog onduidelijk wat dit voor gevolgen voor Facebook heeft, omdat het aangeeft juist heel goed in targeted advertising te zijn. Procter & Gamble zegt ook niet dat Facebook geen goed werk verricht, wel dat het niet voor hun werkt.

schrijft dat een van de oorzaken voor het niet werken van targeted advertising is dat P&G zoveel verschillende merken heeft en ‘zo&;n wijd net uitgooit voor consumenten’ dat niche targeting onvoldoende effectief is.

Procter & Gamble zal net zoveel geld op Facebook uitgeven, maar minder aan niche targeting op social en meer aan tv. In het eerste kwartaal van 2016 verhoogde Procter & Gamble de uitgaven aan tv-reclame al met 11 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in