Overslaan en naar de inhoud gaan

Outdoor-ad Nokia waarschuwt voor handschoen-verliesrisico

Nokia is in in het Verenigd Koninkrijk een outdoor-campagne gestart met billboards die veranderen naarmate de buitentemperatuur verandert.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het wil daarmee de gevoeligheid van de Lumia-touchscreens benadrukken. De smartphonefabrikant wil duidelijk maken dat de schermpjes zo gevoelig zijn dat ze ook prima bruikbaar zijn als ze worden bediend met handschoenen aan. Daarmee wordt ook het risico verminderd handschoenen kwijt te raken.

related partner content for mobile comes here

De boodschappen die worden getoond omvatten kreten uit de  van non profit-organisatie Do the Green Thing, die in Engeland loopt: “Make Love”, “Send Love”, Make Calls with Gloves in” en “Send Texts with Gloves on” worden getoond naarmate de temperatuur stijgt of daalt.

De aanhaker op de campagne Glove Love, voor Nokia ontwikkeld door Cohn & Wolfe, houdt in dat Nokia fysieke ‘eenzame handschoenen-meldpunten’ in het leven heeft geroepen. Daarmee wil het bedrijf ‘voorkomen’ dat duizenden handschoenen die hun wederhelft door smartphonegebruik zijn kwijtgeraakt worden weggegooid. Nokia verzamelt eenzame handschoenen, probeert hen via Glove Love te koppelen aan een andere eenzame handschoenen en zo weer bruikbare paren te maken.

Het is overigens niet voor het eerst dat thermoreactieve technologie wordt gebruikt in outdoor-reclame. Onder meer Stella Artois gebruikte vorig jaar ‘weersgevoelige’ buitenreclame.

Bron: Marketingweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in