Overslaan en naar de inhoud gaan

Ouders vinden Kijkwijzer zinvol

Negentig procent van de ouders vindt Kijkwijzer zinvol, blijkt uit een onderzoek van Intomart.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens 68 procent van de ouders voldoet Kijkwijzer bij regels en advisering over de ongeschiktheid voor kinderen van tv-programma's, films, video’s en dvd's. 18 Procent neemt een neutraal standpunt in en 12 procent vindt Kijkwijzer onvoldoende. Intomart voerde het onderzoek uit in opdracht van het NICAM onder 500 ouders met kinderen jonger dan 16 jaar. Volgens het onderzoek wil het merendeel (85 procent) van de ouders zelf bepalen wat hun kinderen op televisie, video en dvd en in de bioscoop mogen zien. Uit het onderzoek blijkt ook dat ouders een genuanceerd oordeel hebben over de schadelijke invloed van media op kinderen.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in