Oprah vernieuwt e-mail marketing
De smeersels van Sephora kregen een vernieuwende crossmedia campagne dankzij de simpele creativeit van O, het succesblad van Oprah Winfrey. In een merkreclame werd opgeroepen tot het inschrijven voor een e-mail nieuwsbrief. Is dat nu zo bijzonder?
Volgens een bijdrage van Jeanniey Mullen, cheffin e-mail marketing van OgilvyOne Worldwide wel. Er ligt ook een boeiende presentatie over e-mail marketing ten grondslag aan haar verhaal op ClickZ.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaZelf heeft Mullen niet zo veel met Oprah, waarschuwt ze, en zag nog nooit een show. Maar de opmars van het Oprah-imperium vindt ze fascinerend.
Zeker nu op het terrein van Mullen, e-mail marketing, het blad O voor een doorbraak zorgde. Het is een unicum volgens Mullen dat in een paginagrote reclame voor cosmetica de oproep om in te tekenen op e-mail centraal staat.
Mullen vindt dit revolutionair. Maar had het ook effect? Dat schrijft de OgilvyOne cheffin nu net niet. Wel cijfers over de effecten van e-mail marketing. Maar die zijn afkomstig van de Direct Marketing Association (DMA), in deze geen onafhankelijke bron: 1 dollar investering in e-mail levert 57 dollar omzet op, tegen 22 dollar bij andere vormen van netreclame en 7 dollar bij printreclame.
Maar goed, e-mail marketing is niet dood, maar gaat nog een mooie toekomst tegemoet, wil ze maar zeggen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid