
De smeersels van Sephora kregen een vernieuwende crossmedia campagne dankzij de simpele creativeit van O, het succesblad van Oprah Winfrey. In een merkreclame werd opgeroepen tot het inschrijven voor een e-mail nieuwsbrief. Is dat nu zo bijzonder?
Volgens een bijdrage van Jeanniey Mullen, cheffin e-mail marketing van OgilvyOne Worldwide wel. Er ligt ook een boeiende presentatie over e-mail marketing ten grondslag aan haar verhaal op ClickZ.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandClient Services Director - Media
ScheepensOnline marketeer
REEFZelf heeft Mullen niet zo veel met Oprah, waarschuwt ze, en zag nog nooit een show. Maar de opmars van het Oprah-imperium vindt ze fascinerend.
Zeker nu op het terrein van Mullen, e-mail marketing, het blad O voor een doorbraak zorgde. Het is een unicum volgens Mullen dat in een paginagrote reclame voor cosmetica de oproep om in te tekenen op e-mail centraal staat.
Mullen vindt dit revolutionair. Maar had het ook effect? Dat schrijft de OgilvyOne cheffin nu net niet. Wel cijfers over de effecten van e-mail marketing. Maar die zijn afkomstig van de Direct Marketing Association (DMA), in deze geen onafhankelijke bron: 1 dollar investering in e-mail levert 57 dollar omzet op, tegen 22 dollar bij andere vormen van netreclame en 7 dollar bij printreclame.
Maar goed, e-mail marketing is niet dood, maar gaat nog een mooie toekomst tegemoet, wil ze maar zeggen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee