Overslaan en naar de inhoud gaan

Oprah vernieuwt e-mail marketing

De smeersels van Sephora kregen een vernieuwende crossmedia campagne dankzij de simpele creativeit van O, het succesblad van Oprah Winfrey.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De smeersels van kregen een vernieuwende crossmedia campagne dankzij de simpele creativeit van , het succesblad van . In een merkreclame werd opgeroepen tot het inschrijven voor een e-mail nieuwsbrief. Is dat nu zo bijzonder?

related partner content for mobile comes here

Volgens een , cheffin e-mail marketing van OgilvyOne Worldwide wel. Er ligt ook een over e-mail marketing ten grondslag aan haar verhaal op ClickZ.

Zelf heeft Mullen niet zo veel met Oprah, waarschuwt ze, en zag nog nooit een show. Maar de opmars van het Oprah-imperium vindt ze fascinerend.

Zeker nu op het terrein van Mullen, e-mail marketing, het blad O voor een doorbraak zorgde. Het is een unicum volgens Mullen dat in een paginagrote reclame voor cosmetica de oproep om in te tekenen op e-mail centraal staat.

Mullen vindt dit revolutionair. Maar had het ook effect? Dat schrijft de OgilvyOne cheffin nu net niet. Wel cijfers over de effecten van e-mail marketing. Maar die zijn afkomstig van de Direct Marketing Association (DMA), in deze geen onafhankelijke bron: 1 dollar investering in e-mail levert 57 dollar omzet op, tegen 22 dollar bij andere vormen van netreclame en 7 dollar bij printreclame.

Maar goed, e-mail marketing is niet dood, maar gaat nog een mooie toekomst tegemoet, wil ze maar zeggen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in