Overslaan en naar de inhoud gaan

Openheid McDonald's tegen mkz-vrees

Fastfoodketen McDonald's wil een campagne starten om de tegenvallende Europese verkoop te stimuleren. Openheid en informatie over voeding…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het eerste kwartaal verkocht McDonald's 6 procent minder in Europa, gedeeltelijk als gevolg van de ingestorte vleesmarkt. In Frankrijk heeft de hamburgergigant hierom zijn deuren geopend voor de openbaarheid. Dit moet de vrees rond het besmette vlees temperen, zo bespraken de Europese communicatieadviseurs van McDonald's op een conferentie in Chicago. Andere Europese landen zullen het Franse initiatief waarschijnlijk overnemen.

related partner content for mobile comes here

McDonald's bedacht de campagne, in het Engels 'Meeting Together' genaamd, samen met het bureau Euro RSCG. Afgelopen maand is het publiek uitgenodigd om langs te komen bij 400 van Frankrijks 861 McDonald's-vestigingen en leveranciers. Gemiddeld kwamen er zo'n 20 mensen per restaurant opdraven.

De Franse communicatiedirecteur Etienne Aussedat hoopt dat de campagne de zorgen over de samenstelling van het fijngehakte vlees wegneemt. 'We moesten uitleggen dat onze klanten 100% zuiver vlees krijgen.' (bron: PR Week US)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in