Overslaan en naar de inhoud gaan

Online shoppers ruilen privacy voor korting

Online shoppers in de VS zijn bereid hun privacy in te leveren als zij daar korting voor terug krijgen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Iets meer dan de helft (52 procent) van de Amerikaanse consumenten zegt het niet erg te vinden als adverteerders toegang krijgen tot hun persoonlijke gegevens als zij daarvoor korting op online content of producten ontvangen.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit onderzoek van KPMG onder 9600 consumenten. 43 Procent zegt het niet erg te vinden om reclameberichten te ontvangen in ruil voor korting. Volgens de onderzoekers biedt dit nieuwe perspectieven voor retailers en adverteerders. Paul Wissman van KPMG: 'Op deze manier kunnen retailers aan de data komen, zonder het vertrouwen van de consument te beschadigen.'

Bron: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in