Online shoppers ruilen privacy voor korting
Online shoppers in de VS zijn bereid hun privacy in te leveren als zij daar korting voor terug krijgen.
Iets meer dan de helft (52 procent) van de Amerikaanse consumenten zegt het niet erg te vinden als adverteerders toegang krijgen tot hun persoonlijke gegevens als zij daarvoor korting op online content of producten ontvangen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Dat blijkt uit onderzoek van KPMG onder 9600 consumenten. 43 Procent zegt het niet erg te vinden om reclameberichten te ontvangen in ruil voor korting. Volgens de onderzoekers biedt dit nieuwe perspectieven voor retailers en adverteerders. Paul Wissman van KPMG: 'Op deze manier kunnen retailers aan de data komen, zonder het vertrouwen van de consument te beschadigen.'
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaBron: Retailnieuws.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid