Overslaan en naar de inhoud gaan

Online reclame stijgt naar 66 miljoen

De netto online bestedingen in Nederland kwamen in 2004 uit op 66,2 miljoen euro. Het betekent een groei van 67 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De cijfers komen van IAB Nederland en BBC De Media en Reclame Bank. Directeur Igor Beuker van IAB Nederland meldt dat in 2003 de netto online bestedingen nog 39,7 miljoen bedroegen. ‘IAB verwacht in 2005 wederom een flinke groei van de online reclamebestedingen.’

related partner content for mobile comes here

Branches die voorop liepen waren Telecom/ICT met 23 procent, Media met 17 procent, Financiële Dienstverlening met 16 procent, Horeca-Tourisme-Recreatie met 7 procent en Retail met 6 procent. Bijna de helft, 48 procent, kwam tot stand door banners & skyscrapers, 34 procent uit contentintegratie & sponsoring, en 10 procent uit pop-ups, interstitials en full screen ads.

IAB Nederland bracht met haar 13 grootste internet exploitanten en BBC De Media en Reclame Bank de netto online bestedingen over 2004 in kaart. De omzet is afkomstig van ruim 1500 Nederlandse websites, de grootste online dagbladen, webgidsen en zoekmachines. De exploitanten en advertentienetwerken die data hebben aangeleverd zijn: MSN, Adlink, IP, Netdirect, Adformatie, Funda, Webads, Wanadoo, Veronica, Lycos, ilse media, IDG Communications en Wegener multimedia.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in