Online reclame stijgt naar 66 miljoen
De cijfers komen van IAB Nederland en BBC De Media en Reclame Bank. Directeur Igor Beuker van IAB Nederland meldt dat in 2003 de netto online bestedingen nog 39,7 miljoen bedroegen. ‘IAB verwacht in 2005 wederom een flinke groei van de online reclamebestedingen.’
Branches die voorop liepen waren Telecom/ICT met 23 procent, Media met 17 procent, Financiële Dienstverlening met 16 procent, Horeca-Tourisme-Recreatie met 7 procent en Retail met 6 procent. Bijna de helft, 48 procent, kwam tot stand door banners & skyscrapers, 34 procent uit contentintegratie & sponsoring, en 10 procent uit pop-ups, interstitials en full screen ads.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuIAB Nederland bracht met haar 13 grootste internet exploitanten en BBC De Media en Reclame Bank de netto online bestedingen over 2004 in kaart. De omzet is afkomstig van ruim 1500 Nederlandse websites, de grootste online dagbladen, webgidsen en zoekmachines. De exploitanten en advertentienetwerken die data hebben aangeleverd zijn: MSN, Adlink, IP, Netdirect, Adformatie, Funda, Webads, Wanadoo, Veronica, Lycos, ilse media, IDG Communications en Wegener multimedia.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid