Overslaan en naar de inhoud gaan

Online aanbod Britse kranten blijft achter

Er mag dan in Nederland veel geklaagd worden over de dagbladen die maar moeizaam los komen van print, de meeste Britse dagbladen hebben nog…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er mag dan in Nederland veel geklaagd worden over de dagbladen die maar moeizaam los komen van print, de meeste Britse dagbladen hebben nog helemaal geen werk gemaakt van hun online nieuwsaanbod, meldt het Britse .

related partner content for mobile comes here

Uitzondering is de krant The Guardian, die enkele jaren geleden het online merk lanceerde. Dagbladen als The Sun en Daily Mail zullen de komende jaren investeren in meer interactiviteit, maar tot nu toe zijn hun pogingen niet winstgevend.

Guardian Unlimited verwacht dit jaar voor het eerst winst te boeken en trekt maandelijks 13 miljoen bezoekers. Daarmee behoort Guardian Unlimited tot de top 20 online nieuwsaanbieders ter wereld.

Slechts 4 miljoen bezoekers zijn echter Britse lezers. Guardian Unlimited is vooral populair in de VS. Het bedrijf onderhandelt over samenwerking met Microsoft, Yahoo! en Google.

Volgens redacteur van The Guardian Alan Rusbridger heeft mediamagnaat Rupert Murdoch te lang geaarzeld over online activiteiten. Hij investeerde in de jaren `90 enorme bedragen in de ontwikkeling van digitale media en lijkt sinds de neergang van de dotcomeconomie zijn belangstelling voor online dagbladen verloren te hebben.
Murdoch zet vooral in op gaming, entertainment en lifestyle met onder meer .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in