Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek - Dit is het meest gereden automerk in de Nederlandse communicatiesector

PR-enquete naar voorkeur voor auto’s per sector
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Vertel me welke leaseauto je rijdt en ik vertel wat je doet.

related partner content for mobile comes here

Dat moet zo ongeveer het idee zijn geweest op de PR-afdeling van het leasebedrijf ALD Automotive.

Het dook in de big data en bekeek welke auto’s het populairst zijn in welke sector. Het nam 14 duizend leasevoertuigen onder de loep.

Allereerst. In welke auto rijdt u als communicatieprofessional het liefst? Een degelijke Duitser blijkt, de Volkswagen. 20% van de leaserijders binnen de communicatiesector rijdt een VW, met of zonder sjoemelsoftware, het maakt u niet uit. Audi volgt op een tweede plek met 12%.

Neelektrisch

Uit hetzelfde onderzoek blijkt ook dat de communicatiesector zeer zuinig rijdt en slechts 4,2 liter brandstof op 100 kilometer.  Maar u rijdt niet weing: een 5e plaats met 30.554 kilometer. De IT-sector scoort een 1e plaats met 6.000 kilometer meer per jaar.

Op het gebied van “groen” rijden scoort de communicatiesector matig, en ook de overstap naar elektrisch lijkt nog wat te groot. Daar scoort communicatie een 7e plaats met 0,6 procent dat elektrisch rijdt

Laagterecord

Hoe de communicatiesector overigens precies wordt gedefinieerd, blijkt overigens niet uit het onderzoek, maar dat mag de pret niet drukken. Een laagterecordje scoort de communicatiesector ook. Met 14 procent bijtelling scoort u een prima laatste, 14e plaats.

Foto: De achterste remlichten Volkswagen Beetle, 1969. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in