Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn staat niet meer op 1 in de Merken Top 40

Dit is de Merken Top 40 van week 49
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Na vijf weken is Albert Heijn van de troon gestoten en is er een nieuwe nummer 1 in de Merken Top 40: Samsung. De afgelopen twee weken stond Samsung ook al hoog, op respectievelijk plaats 3 en 4. Het elektroniamerk dankt de nummeréénpositie van deze week aan een betere score op alle drie de factoren die belangrijk zijn in de ranking van de Merken Top 40 (waardering, bestedingen en social).

related partner content for mobile comes here

Flinke winst voor NS

Albert Heijn eindigt op 2. De top 3 wordt gecomplementeerd door de NS, die met superstip stijgt van plaats 22 naar plaats 3. De stijging van NS wordt ondanks een daling op de social score, veroorzaakt door een hogere score op waardering en bestedingen.

Net als Albert Heijn dalen de andere twee popluaire supermarkten, Jumbo en Lidl, ook een aantal plaatsen.

Mercedes, Ziggo en Google

Er zijn tevens weer een aantal merken die deze week de top 10 binnen komen, zowel Mercedes Benz als Ziggo zetten de goede prestaties van afgelopen week voort en komen binnen op respectievelijk plaats 5 en 7. Beide merken laten betere scores zien op alle drie de factoren.

Andere merken die het deze week goed doen en als stip genoteerd staan zijn Blokker, de Bijenkorf, Volkswagen, Marktplaats en Hema. Al deze merken stijgen een aanzienlijk aantal plaatsen ten opzichte van vorige week.  Ook Philips doet goede zaken, dit merk stijgt van plaats 25 naar plaats 15.

De hoogste nieuwe binnenkomer deze week is Google, het merk staat voor het eerst in de lijst en komt binnen op plaats 16.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in