(Onderzoek) Digitaal dendert door


De Nederlandse digitale reclamemarkt behaalde in het eerste halfjaar van 2012 een netto omzet van 585 miljoen euro. Dat is 14,3 procent meer ten opzichte van het eerste halfjaar in 2011, aldus de Online Ad Spend-studie die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB.
De omzetgroei was voor een groot deel te danken aan search (22 procent groei), display advertising groeide met 7 procent. Gegeven de lastige economische omstandigheden en de negatieve tendens in de advertentiemarkt is dat een redelijk goed resultaat. Het vertrouwen binnen de online advertising markt neemt echter wel wat af. Uitgevers verwachten dat de display advertising markt in 2013 met slechts 4,5 procent zal groeien. Voldoende reden om als industrie op zoek te gaan naar nieuwe kansen voor groei.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOmzet per reclamecategorie in het eerste halfjaar van 2012 (in miljoenen euro’s)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid