Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Data cruciaal voor behalen marketingdoelstellingen

The Global Review : 73,5 procent van de respondenten geeft het komende jaar meer uit aan data-driven marketing & advertising.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Global DMA onderzocht samen met Winterberry Group en Media Math in het onderzoek The Global Review de rol, inzet en invloed van data-driven marketing & advertising.  Meer dan 3.000 marketeers werden ondervraagd in 17 landen, waaronder Nederland.

related partner content for mobile comes here

Opmerkelijk: meer dan 80 procent van de respondenten is van mening dat data een enorm belangrijke rol speelt bij het behalen van de doelstellingen. Bijna iedereen (92,2 procent) verwacht dat data de komende jaren substantieel meer zal bijdragen aan hun marketing- & advertisingactiviteiten.

De uitkomsten op een rij:

77,4 procent van de marketeers heeft er vertrouwen in dat data-driven marketing & advertising zijn waarde laat zien. Dit optimisme wordt in alle landen redelijk gelijk gedeeld, maar de marketeers in de opkomende landen (waaronder India, Brazilië en Zuid Afrika) indexeren het optimisme hoger dan in andere landen.

Wereldwijd geeft 63,2 procent aan dat de uitgaven aan data-driven marketing & advertising het afgelopen jaar zijn gestegen. Ook voor het komende jaar blijven de uitgaven stijgen (bij 73,5 procent van de marketeers).

De vijf marketingkanalen die  het afgelopen jaar de meeste budgetgroei  kenden, zijn allemaal digitale kanalen; website/e-commerce, social media, mobile, paid search engine marketing en online display advertising. Ook het komende jaar zullen deze kanalen weer de boventoon voeren qua stijging in de uitgaven.

De belangrijkste reden voor marketeers (52,7 procent) om te investeren in data-driven marketing & advertising: de vraag / behoefte vanuit de markt om relevante informatie en aanbiedingen te bieden en de consument centraal te stellen.

Verantwoording
Aan dit onderzoek hebben 3.053 marketeers, adverteerders en service providers middels een online enquête deelgenomen. Samen vertegenwoordigen zij 17 landen: Argentinië, Australië, België, Brazilië, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, Ierland, India, Italië, Nederland, Nieuw Zeeland, Singapore, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid Afrika en Zweden. Het onderzoek is tussen juli en september 2014 uitgevoerd. Het hele rapport is . En er is een .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in