Overslaan en naar de inhoud gaan

Omgekeerde sms-veiling

Nederland maakt binnenkort kennis met een nieuw, uit Amerika overgewaaid fenomeen: de 'omgekeerde' veiling. Niet het hoogste bod, maar het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens De Telegraaf kunnen consumenten per sms (90 eurocent per bericht) bieden op veilingkavels, die variëren van elektronische apparatuur en binnenkort ook weekeindjes weg tot woningen en auto's.

related partner content for mobile comes here

In Duitsland is deze veiling inmiddels een rage. Er werd onlangs op deze manier een woning van ruim 300.000 euro verkocht voor 98,22 euro. Hier gingen wel twee miljoen biedingen per sms aan vooraf. De woning ging naar de bieder met het laagste unieke bod.

Alleen dat laagste unieke bod geldt. Mensen kunnen vanaf één eurocent bieden. De ervaring leert dat dit massaal wordt gedaan, maar dan ontvangen de bieders een retour-sms met het bericht dat ze een nieuw, hoger bod moeten uitbrengen willen ze meedingen naar het kavel, omdat het door hen ingebrachte bod niet uniek is.

Consumenten die daarentegen bijvoorbeeld 10 eurocent bieden, ontvangen een (gratis) retour-sms met het bericht dat ze een lager, uniek bod kunnen uitbrengen omdat iemand anders al een lager bod heeft gedaan dat nog niet bestond. De kunst is dan om hieronder te komen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in