Overslaan en naar de inhoud gaan

NS Tienertoer komt met sentimental journey minidocu

Jeugdvriendinnen Joscha en Mariska reizen in de minidocumentaire Back to the Tienertoer met de trein dwars door Nederland (bureau: N=5).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de minidocumentaire Back to the Tienertoer reizen jeugdvriendinnen Joscha en Mariska met de trein dwars door Nederland, van pretpark tot strand, en overnachten op een camping, net als dertig jaar terug. In de documentaire vertellen ze hoe het voelde om voor het eerst vrij te zijn: &;Voor het eerst zonder hun ouders op vakantie. Helemaal zelf weten waar je naartoe gaat.&; De twee vriendinnen zouden ook de spannende randjes van het leven opzoeken.NS reisde met de twee vriendinnen mee en maakte een minidocumentaire van de herbeleving van hun Tienertoer.

related partner content for mobile comes here

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De minidocumentaire werd gemaakt ter ere van de viering van 175 jaar Spoor. De campagne begon met een online activatie waar iedereen zijn/haar Tienertoer kon herbeleven en waarbij deelnemers op social media herinneringen konden delen met hun Tienertoer-maatjes van toen.

Een aantal deelnemers werd beloond met een Tienertoer-kaartje om hun avontuur van soms wel veertig jaar geleden nog eens over te doen.

Geïnspireerd door deze mooie herinneringen en verhalen zijn wij op zoek gegaan naar een duo om de Tienertoer nog eens écht over te doen. Van deze herbeleving is een minidocumentaire gemaakt die vanaf vandaag te bekijken is en die onder andere werd vertoond bij in Amersfoort.


CREDITS NS – BACK TO THE TIENERTOER:
Opdrachtgever: NS
Verantwoordelijk  bij  NS: Ernestine Bax, Katja Romantsova, Sophie van den Elsen, Ron Schneider
Bureau: N=5
Concept & Creatie: Olaf  van  der  Geld,  Bart  Kooij
Design en copy: Marcel  Berghuis,  Gijs  Kuijper,  Bo  van  Veen, Nienke  Oosterbaan
Strategie: Vincent Seeber, Joris Gruiters, Silvia van Hooft
Account: Judith Lavalette, Eva Krook, Nicole  van Ommeren, Vanessa  Smit
Online  producer: Barbara Leusink, Michiel de Vos, Jasper  Baartmans
RTV producer: Guy van der  Hoop
Regisseur: Jack  Valkering
DOP: Martijn Cousijn
Editor: Taco Arts
Research: Ellen Vloet
Design & technische realisatie: MediaMonks
Technische realisatie webvertising: Steve Sto

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in