Overslaan en naar de inhoud gaan

Nima vernieuwt examens

De NIMA Marketing-A en -B examens worden in 2005 vernieuwd. De toekomstige examens richten zich op vaardigheden, vindingrijkheid en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door de vernieuwing moet de NIMA-gediplomeerde in staat zijn unieke, eigentijdse marketingoplossingen te vinden in een steeds complexer wordende omgeving.Een speciale werkgroep gaat aan de slag met het herformuleren van de exameneisen voor de generieke NIMA Marketing-A en -B examens. Hierbij vormt het toetsen van competenties een belangrijk uitgangspunt. De kennistoets blijft sterk vertegenwoordigd, maar is meer ingevlochten in de examenstof. Personen die al in het bezit zijn van het NIMA diploma kunnen hun bestaande diploma uitbreiden met het toetsten van hun competenties.

related partner content for mobile comes here

De werkgroep heeft overleg met de opleiders (regulier en particulier), het bedrijfsleven, het NIMA Expertise College en de Stichting Examenkamer. Daarnaast is het NIMA vertegenwoordigd in het bestuur van het Domeinoverleg Marketing, Business & Commerce en de Beroepenveld Commissie Marketing. Binnen deze commissie wordt gesproken over het opstellen van competentieprofielen voor marketinggerelateerde functies.
De nieuwe examens draaien in belangrijke mate om het oplossen van praktijkcases. Van belang hierbij is de kennis van uiteenlopende marketingaspecten en het vermogen van de kandidaat om relevante informatie te vergaren en te verwerken tot een integrale, consistente visie op de casus. Deze visie moet de kandidaat vervolgens effectief verwoorden en presenteren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in