Nima vernieuwt examens
Door de vernieuwing moet de NIMA-gediplomeerde in staat zijn unieke, eigentijdse marketingoplossingen te vinden in een steeds complexer wordende omgeving.Een speciale werkgroep gaat aan de slag met het herformuleren van de exameneisen voor de generieke NIMA Marketing-A en -B examens. Hierbij vormt het toetsen van competenties een belangrijk uitgangspunt. De kennistoets blijft sterk vertegenwoordigd, maar is meer ingevlochten in de examenstof. Personen die al in het bezit zijn van het NIMA diploma kunnen hun bestaande diploma uitbreiden met het toetsten van hun competenties.
De werkgroep heeft overleg met de opleiders (regulier en particulier), het bedrijfsleven, het NIMA Expertise College en de Stichting Examenkamer. Daarnaast is het NIMA vertegenwoordigd in het bestuur van het Domeinoverleg Marketing, Business & Commerce en de Beroepenveld Commissie Marketing. Binnen deze commissie wordt gesproken over het opstellen van competentieprofielen voor marketinggerelateerde functies.
De nieuwe examens draaien in belangrijke mate om het oplossen van praktijkcases. Van belang hierbij is de kennis van uiteenlopende marketingaspecten en het vermogen van de kandidaat om relevante informatie te vergaren en te verwerken tot een integrale, consistente visie op de casus. Deze visie moet de kandidaat vervolgens effectief verwoorden en presenteren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid