Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe MSN Search wint langzaam terrein

Zoekmachinebureau Checkit presenteert in samenwerking met onderzoeksbureau RM Interactive een selectie van de resultaten uit de Nationale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zoekmachinebureau presenteert in samenwerking met onderzoeksbureau een selectie van de resultaten uit de Nationale Search Engine Monitor die afgelopen mei werd uitgevoerd onder 2.586 internetgebruikers.

related partner content for mobile comes here

De uitkomst? MSN Search, de vernieuwde zoekmachine van Microsoft, heeft in Nederland aan populariteit gewonnen, maar Google blijft de absolute marktleider.

Het toegenomen gebruik van MSN Search ging ten koste van Ilse. Dat zag zijn marktaandeel met 1 procentpunt dalen tot 8 procent.

Google behaalde een winst van 1 procentpunt naar 85 procent. De vernieuwde MSN Search werd in februari door Microsoft in de markt gezet.
Het concern wilde daarmee Google beter beconcurreren. De zoekmachine is geïntegreerd in de e-maildienst Hotmail en het chatprogramma Messenger.

Hieronder staan gegevens over de bekendheid en het gebruik van de zes bekendste zoekmachines van Nederland. Tussen haakjes staat de stijging of daling in procentpunten ten opzichte van de Nationale Search Engine Monitor die vorig jaar december werd uitgevoerd.

Geholpen bekendheid
Google 100% (+1)
Ilse 94% (+2)
MSN Search 72% (+7)
Altavista 74% (-1)
Yahoo 76% (+4)
Lycos 74% (+4)

Wel eens gebruikt
Google 91% (0)
Ilse 29% (-4)
MSN Search 14% (+1)
Altavista 10% (-1)
Yahoo 8% (-3)
Lycos 3% (-1)

Meest gebruikt
Google 85% (+1)
Ilse 8% (-1)
MSN Search 3% (+1)
Altavista 1% (0)
Yahoo 1% (0)
Lycos 0% (0)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in