Ronald valt af, McDonald's ook
Na alle commotie over obesitas en de documentaire Super Size Me, waarin een man zich doodeet bij McDonald's, heeft de hamburgergigant besloten dat het tijd is voor een gezonder imago.
Sinds twee jaar staan er al salades op de menukaart, maar nu moet ook mascotte Ronald afvallen. In Europa lijkt de hele organisatie aan het kwijnen.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe 42-jarige mascotte Ronald McDonald, altijd nogal een mollig baasje, wordt wereldwijd gestroomlijnd.Zijn bolle clownspak wordt ingeruild door een gestroomlijnd rood-geel gestreept trainingspak, en hij gaat kinderen verleiden van de bank te komen en lekker buiten te gaan spelen.
Volgens de experts is er echter wel wat meer voor nodig dan een ander outfitje voor Ronald. "Als ze kinderen gaan vertellen dat het gezond is om groente en fruit te eten, moeten ze ook voeding aanbieden die daar bij past, en er voor zorgen dat die net zoveel fun biedt als het Happy Meal", zegt voedingsdeskundige Samantha Heller van het Medisch Centrum van de Universiteit van New York. Op dit moment bevat een Happy Meal nog 600 calorieën en 20 gram vet.
In Europa gaat het überhaupt niet zo lekker met McDonald's, en ook dat zal een lenige Ronald niet kunnen verhelpen. In de afgelopen maand ging de verkoop in Duitsland en Engeland met 1,4% naar beneden vergeleken met vorig jaar. De teleurstellende cijfers vallen samen met het vertrek van de Europese baas Russ Smyth, die 21 jaar bij het bedrijf gewerkt heeft. Analisten zeggen dat opvolger Dennis Hennequin de Europese cijfers wellicht weer omhoog kan krijgen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid