Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Nederlander vindt geprint boek fijner dan e-book’

Volgens online uitgever Pumbo.nl kopen Nederlandse consumenten nog veel liever een geprint boek dan een e-book. Het online platform…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens online uitgever kopen Nederlandse consumenten nog veel liever een geprint boek dan een e-book. Het online platform baseert dat op het feit dat van de verkopen via de site ruim 70 procent een geprint boek is en 30 procent een e-book.

related partner content for mobile comes here

Wel constateert Pumbo.nl een lichte stijging van het aantal verkopen van e-books. De groei van e-books en de ontwikkeling van e-readers is vooral in de VS sterk. wijst uit dat er in 2013 13 miljoen e-readers zullen zijn.

Yordy Spoor van Pumbo.nl: ‘Nederlanders willen graag een boek beet houden, zeker zo vlak voor de vakantie als er per traditie veel gelezen wordt. Het leest nu eenmaal prettiger en het lezen van een boek is ook een groot deel emotie.’

Al sinds de opkomst van het internet worden e-books als een enorme kans betiteld, meent Pumbo.nl. Toch ontgroeit het e-book deze status niet en blijft het geprinte boek populair. In 2008 kende de totale boekenverkoop in Nederland een omzet van 646,3 miljoen euro, een plus van 2,4 procent ten opzicht van 2007. Belangrijke indicators als de verkoop van boekenbonnen laten ook de eerste maanden van 2009 een stijgende lijn zien. Voor e-books worden nog geen cijfers bijgehouden over de verkoop in Nederland.

Volgens Pumbo.nl worden er wel geleidelijk aan meer e-books verkocht, ‘maar het zal nog heel wat jaren duren voordat ebooks een vaste positie binnen de boekbranche in Nederland heeft veroverd.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in