Overslaan en naar de inhoud gaan

Multiscope neemt Nederlandse app gebruiker onder de loep

Onderzoeksbureau Multiscope heeft onderzoek gedaan onder 1.100 Nederlandse smartphone gebruikers. Uit de resultaten blijkt dat een derde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Heeft vaak meer dan 50 apps op zijn telefoon staan en gebruikt deze de hele dag door. Gaat actief op zoek naar nieuwe apps en downloadt impulsief. Ontdekt in zijn omgeving als eerste de nieuwste apps. Ordent deze nauwelijks in mapjes en verwijdert bijna nooit ongebruikte apps. Is zeer geïnteresseerd in nieuwe technische ontwikkelingen en deelt dat graag met anderen. Relatief vaak een man.

related partner content for mobile comes here

Sociale Weetgraag (18%) –

Gebruikt zijn apps vooral om te delen en volgen via social media. Facebook en Whatsapp zijn voor hem onmisbaar. Heeft zijn smartphone altijd binnen handbereik. Brengt structuur aan in apps en verwijdert apps die hij niet meer gebruikt. Wordt meestal door zijn omgeving gewezen op nieuwe apps, maar zoekt zelf ook af en toe.

Jonge Jolige (8%) –

Heeft relatief veel apps voor vermaak op zijn telefoon. Een app als Wordfeud is relatief vaak onmisbaar. Kijkt minimaal 1 keer per uur op zijn telefoon. Verwijdert ongebruikte apps, maar brengt apps nauwelijks onder in mapjes. Volgt meestal anderen bij het uitproberen van nieuwe apps.

Zekere Zakenman (24%) –

Zoekt zelf actief naar nieuwe apps en downloadt deze bewust. Een app om zijn e-mail te lezen is onmisbaar. Heeft redelijk veel apps en die staan netjes gestructureerd in mappen. Kijkt ieder uur wel even op zijn telefoon. Is vaak hoger opgeleid en heeft veel interesse in digitale ontwikkelingen. Opvallend vaak een mannelijke iPhone gebruiker.

Afwachtende Volger (24%) –

Volgt vooral tips van anderen op bij het downloaden van nieuwe apps. Zoekt zelf alleen apps als er directe aanleiding voor is en maakt een zorgvuldige afweging om een app wel of niet te downloaden. Checkt ieder uur wel een keer zijn telefoon. Heeft relatief weinig apps en daardoor geen behoefte aan structuur.

Traditionele Beller (20%) –

Gebruikt de telefoon slechts een paar keer per dag. Heeft gemiddeld slechts enkele apps geïnstalleerd waarvan er maar ongeveer 2 dagelijks gebruikt worden. Vindt geen enkele app onmisbaar en hoort zelden iets over nieuwe apps. Is daardoor ook afwachtend en terughoudend bij het downloaden van nieuwe apps. De Traditionele Beller is relatief vaak een oudere vrouw.

Facebook en Whatsapp onmisbaarFacebook en Whatsapp zijn de meest onmisbare apps. Van de Sociale Weetgragen kan zelfs meer dan de helft niet zonder de Facebook-app. Zekere Zakenmannen kunnen vooral niet zonder een app om hun e-mail bij te houden. Voor 48% van de Traditionele Bellers is geen enkele app onmisbaar.

Afwachtende volger is zuinigGemiddeld is men bereid maximaal €2,65 te betalen voor een app. Afwachtende Volgers zijn het zuinigst met aanschaffen van apps. Zij willen slechts €1,60 betalen en 54% downloadt het liefst alleen gratis apps. Zekere Zakenmannen zijn het vaakst (72%) bereid te betalen voor apps. De Jonge Joligen zijn het minst gefocust op prijs. Zij betalen maximaal €5,30 voor een app.

Methodiek en verantwoordingDe cijfers uit dit marktonderzoek zijn tot stand gekomen door een grootschalige peiling onder het Multiscope online consumentenpanel, waarbij ruim 1.100 smartphonegebruikers het onderzoek volledig hebben ingevuld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in