Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobile trends in Online Couponing

Digitale kortingsbonnen zijn in de huidige omnichannel retail relevanter dan ooit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat is het effect van mobile op in-store traffic en sales? Hoe staan we tegenover digitale kortingsbonnen en kortingscodes anno 2014? En hoe werken omnichannel aanbiedingen in de offline channel wereld?  In het onderzoek van RetailMeNot  (oa ActiePagina.nl) en onderzoeksbureau Forrest Consulting onder 500 consumenten die in de afgelopen 3 maanden een digitale kortingsbon gebruikten worden deze vragen beantwoord.

related partner content for mobile comes here

Uit de resultaten blijkt dat digitale kortingsbonnen  de merkloyaliteit positief beïnvloed. 68% van de ondervraagden gelooft dat digitale kortingsbonnen een positief effect hebben op merkbeleving en loyaliteit naar het merk toe.  Mobiele kortingsbonnen inspireren consument de consument om nieuwe merken te proberen. 47% van de ondervraagden geeft aan ervoor open te staan om een nieuw merk te willen proberen via een aanbieding met een kortingsbon op de smartphone.

Verder blijkt dat 91% van de desktop gebruikers hun digitale kortingsbon binnen enkele dagen verzilverden. Bijna een derde van de kortingsbonnen op smartphones of tablets direct worden verzilverd. Zo’n 30% van de consumenten hun digitale kortingsbon direct na ontvangst van de aanbieding gebruikten. Consumenten zijn geneigd om meer uit te geven wanneer ze de digitale kortingsbon verzilveren vanaf een smartphone: 55% van de gebruikers van kortingsbonnen op de smartphone geeft meer geld uit tijdens hun online of in-store bezoek aan de retailer. 

De gehele whitepaper is te lezen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in