Overslaan en naar de inhoud gaan

United Airlines doet aan onmenselijke klantenservice

Klager in excuusbrief aangesproken als Mr. Human
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waar KLM als redelijk vooruitstrevend op het gebied van sociale media bekend staat, moeten sommige luchtvaartmaatschappijen nog wel wat stappen maken. Het bontst maakt de Amerikaanse maatschappij United Airlines het. Nog niet zo lang geleden bestempelde de Britse krant The Independent een reactie op een klacht van een reiziger als de ooit.  Logisch, want de klant kreeg als reactie een formulier toegestuurd waarin niet gerefereerd werd aan haar klacht, maar naar een (specific indicent) en een (specific item). Zelf werd ze aangeduid als [costumer name].

related partner content for mobile comes here

Kan gebeuren. Het feit dat het bericht breed werd uitgemeten via sociale media, heeft bij United niet meteen tot actie geleid. Sterker: het bedrijf is nog een stap verdergegaan in het ontmenselijken  van zijn klachten- en klantenservice. Zo kreeg een Amerikaanse journalist onlangs als reactie op een vraag een keurig briefje terug waarin hij werd aangesproken als Mr Human.

 

Voor de klager een duidelijk bewijs dat de klantenservice van luchtvaartmaatschappijen door robots bemand wordt is. Zijn tweet aan alle grote Airlines, &; Please confirm you are human and have not been taken over by robots&;  is tot nog toe alleen door American Airlines beanttwoord. De maatschappij ontkent dat machines de macht op customer service hebben overgenomen .

&;We assure you there has been no takeover here! We&;re human and here to help 24/7&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in