Overslaan en naar de inhoud gaan

Millward Brown koopt EffectiveBrands: interview Marc de Swaan Arons

Mede-oprichter en directeur EffectiveBrands spreekt met Marketingonline over de overname.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

EffectiveBrands wordt overgenomen door Millward Brown (Kantar - WPP). Het wereldwijde onderzoeksbureau zal het Nederlandse global marketingadviesbureau combineren met zijn strategische advies-unit Millward Brown Optimor. Het nieuwe bedrijf gaat Millward Brown Vermeer heten en wordt een marketingstrategisch adviesbureau voor de global CMO. 

related partner content for mobile comes here

Marketingonline sprak als eerste met oprichter/directeur van EffectiveBrands, Marc de Swaan Arons. 

Gefeliciteerd met deze overname. Waarom hebben jullie hiervoor gekozen? 
De Swaan Arons: ‘Na meer dan 14 jaar EffectiveBrands stonden we al een aantal jaar open voor een combinatie als deze, om onze groei verder te kunnen versnellen. Uiteindelijk was de deal in 3 maanden rond. Millward Brown Optimor is even groot als EffectiveBrands. We hebben nu samen 150 man in 10 kantoren wereldwijd, en kunnen gebruik maken van de backbone van Millward Brown.’

Millward Brown bedient klanten als Marriott, UPS, Red Bull, Accenture, PepsiCo, McDonalds, Mattel en Intel. EffectiveBrands werkt voor merken en bedrijven als Dove, Unilever, Mars en Starbucks.

De Swaan Arons: ‘Door de overname kunnen we nu een totaalpakket aan de global CMO bieden. Millward Brown met marktonderzoek, Optimor met expertise in segmentatie en merkwaardering. Wij met strategie, structuren en capabilityvorming.’ 

Waarom de naam Millward Brown Vermeer?
‘Om de Hollandse roots weer te geven. Vermeer stond er ook om bekend dat hij zowel zijn linker- als rechterhersenhelft gebruikte. Onze ambities zijn enorm. We willen verder groeien, via sterke merken.’

Het nieuwe Millward Brown Vermeer zal worden geleid door een executive board, met Mario Simon ( nu president en global chair Millward Brown Optimor) als nieuwe CEO, mede-oprichter EffectiveBrands Frank van den Driest als chief commercial officer en Marc de Swaan Arons als CMO. Millward Brown wordt enige aandeelhouder. Financiële details worden verder niet gegeven.

EffectiveBrands is opgericht in 2001 door Marc de Swaan Arons en Frank van den Driest. Het bedrijf telt inmiddels 65 werknemers. Vorig jaar startte EffectiveBrands het onderzoek Marketing2020, een wereldwijd onderzoek naar kansen en uitdagingen van global CMO’s.

Millward Brown Vermeer heeft kantoren in New York, Londen, Amsterdam, Mexico City, Sao Paulo, Kaapstad, Shanghai, Singapore, Tokio en Sydney.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in