Overslaan en naar de inhoud gaan

Miljoenenclaim Persgroep wegens branden zendmasten

De Persgroep gaat miljoenen claimen wegens schade door de branden in de zendmasten in Lopik en Smilde vorig jaar. Dat zou dochter Q-music…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Q-music was door de branden maandenlang slecht te ontvangen. De branden hebben Q-Music volgens topman Christian van Thillo bijna 1 procent aan marktaandeel en 7,8 procent aan advertentie-inkomsten gekost. Dat zegt hij in NRC Handelsblad. 'Wij waren een van de grootste slachtoffers, aldus Van Thillo.

related partner content for mobile comes here

De Persgroep zag vorig jaar de omzet dalen van 913 naar 900 miljoen euro. De winst steeg van 34 naar 40 miljoen euro. Het bedrijf haalt 78 procent van zijn inkomsten uit kranten en tijdschriften, de rest uit radio, tv en internet.

Bij de dagbladen daalden met name de inkomsten uit personeelsadvertenties (in Nederland 18 procent, in België 10 procent). Reclame-inkomsten uit online stegen wel, maar vormen nog slechts 10 procent (Nederland) en 21 procent (België) van de totale advertentie-inkomsten.

Van Thillo is met name tevreden over de netto kasstroom van de Persgroep. Die steeg 9 procent naar 117 miljoen euro. Dat, plus de vrijwel schuldenvrije positie, kan de weg vrijmaken voor nieuwe overnames.

Bron: NRC Handelsblad.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in