Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer ‘respect’ in Franse reclame

De Franse Reclamecode Commissie BVP heeft enkele nieuwe regels uitgevaardigd voor het gebruiken van ‘menselijke beeltenissen’ in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De code komt in plaats van de oude regel die nog uit 1975 stamt. Zowel politieke vertegenwoordigers als feministische groeperingen vinden dat teveel seks wordt gebruikt in advertenties om producten te verkopen. De discussie die zelfs gevoerd wordt in het Franse parlement, focust op herhaaldelijk gebruik van naakt en seksgerelateerde thema’s in een aantal campagnes. Met name luxegoederen- en modemerken maken dergelijke campagnes. De BVP schrijft nu voor dat menselijke waarden gerespecteerd moeten worden. Ook worden ‘vernederende’ afbeeldingen van mensen voortaan geweigerd, aldus Adage.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in