Meer ‘respect’ in Franse reclame
De Franse Reclamecode Commissie BVP heeft enkele nieuwe regels uitgevaardigd voor het gebruiken van ‘menselijke beeltenissen’ in…
De code komt in plaats van de oude regel die nog uit 1975 stamt. Zowel politieke vertegenwoordigers als feministische groeperingen vinden dat teveel seks wordt gebruikt in advertenties om producten te verkopen. De discussie die zelfs gevoerd wordt in het Franse parlement, focust op herhaaldelijk gebruik van naakt en seksgerelateerde thema’s in een aantal campagnes. Met name luxegoederen- en modemerken maken dergelijke campagnes. De BVP schrijft nu voor dat menselijke waarden gerespecteerd moeten worden. Ook worden ‘vernederende’ afbeeldingen van mensen voortaan geweigerd, aldus Adage.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
related partner content comes here
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid