Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer vertrouwen in Nederlandse economie

Ruim vier weken na de terroristische aanslagen in Amerika lijkt het vertrouwen van de consument in de Nederlandse economie zich langzaam te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vlak voor de aanslagen meende 35 procent van de Nederlanders, dat er in ons land sprake is van een economische recessie. In de weken na de aanslag, en met name in de eerste week van oktober, liep dat percentage op tot boven de 50 procent. De peiling tot met afgelopen zaterdag laat echter herstel zien, zo blijkt uit een landelijk representatief onderzoek van NFO Trendbox onder 2.406 respondenten. 45 Procent van de Nederlanders houdt het nu nog steeds op een economische recessie, weliswaar nog steeds 10 procent meer dan begin september maar anderzijds 10 procent minder dan de hoogst gemeten waarde van begin oktober. Bij het begrip ‘economische recessie’ denken consumenten overigens niet zozeer aan twee aaneengesloten kwartalen van negatieve economische groei, maar vooral aan wat zij zelf aan (economische) berichtgeving waarnemen in hun omgeving, en aan wat er aan informatie via de media tot hen komt.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in