Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Meer marketingbudget richting de customer journey’

Tv, radio en print nemen nog steeds grootste deel budget voor hun rekening.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek &;Marketing is a (Buyer) Journey, Not a Destination&; van het Amerikaanse The CMO Club en IBM blijkt dat marketeers hun marketingbudget verschuiven richting de (gehele) customer journey in plaats van te investeren in specifieke kanalen.

related partner content for mobile comes here

Sociale en digitale kanalen

Ondervraagden (100 Amerikaanse cmo’s en hoofd marketing met een marketingbudget van meer dan een miljoen dollar), geven aan dat sociale en digitale kanalen de belangrijkste gebieden zijn om in te investeren.

Aanleiding hiervoor is dat consumenten steeds meer touchpoints (mobile, tablet, winkel) gebruiken als ze producten kopen. Ze staan steeds meer in contact met merken via digitale en sociale-mediagedreven campagnes.

De dynamiek tussen merk en klant bestaat niet meer uit geïsoleerde interacties, het vindt in de hele customer journey plaats.

Experimenteren

Deze shift houdt in dat er meer geëxperimenteerd kan worden wat betreft campagnes en methoden.

Uit het onderzoek blijkt ook dat 57 procent van de cmo’s verwacht dat het marketingbudget in de komende twee, drie jaar zal stijgen.

‘Traditionele marketing’ zoals tv, radio en print is nog steeds essentieel voor marketing: 52 procent van het marketingbudget wordt hiervoor ingezet.

Het produceren van content neemt zo&;n 13 procent van het budget voor zijn rekening.

 

 

 

 

Foto: Wikipedia

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in